Livet på landet

Det är som sagt inte helt enkelt att spela på svenska siter om man inte bor inom Sveriges gränser. Helt enkelt för att lagar, regler och bestämmelser säger att man inte får ta emot spelare från andra länder på till exempel svenska spels pokerklient. Det finns som sagt sätt att kringgå det här men man bör vara medveten om att det inte är helt riskfritt.Många siter kräver att spelarna ska skicka in en kopia på pass, visakort och en räkning som tydligt visar namn och adress på den som spelar. Problemet kan då var att om du bor i utlandet och inte kan visa en räkning som stryker att du bor i Sverige så kan det bli problematiskt med att ta ut pengarna. Om man spelar på en site från ett land som är förbjudet så bryter man mot sitens villkor och bestämmelser och riskerar därför att få pengarna frysta för att man olovligen spelat där. Det här är viktigt att veta och det finns många exempel med spelare som fått sina konton låsta och pengarna konfiskerade just för att de brutit mot sitens terms and conditions.Så även om det är fullt möjligt att spela på siter som egentligen inte tillåter spelare från landet där man just för tillfället befinner sig så finns det risker med att göra det. Om man väljer att göra något liknande så se till att ha räkningar och sådant i ordning så att man kan skicka in scannade kopior på dessa. Se också till att inte ha så mycket pengar på siten så att man, om oturen skulle vara framme, inte riskerar att bli av med en stor summa pengar som man kanske inte ens riktigt har råd att förlora. Det är också en sak att tänka på, spela inte för pengar som du inte har råd att förlora. Se alltid till att endast spela för extrapengar som man reserverat enbart för spel.